همشهری آنلاین: پیست موتورسواری و اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی تهران پس از نوسازی و استانداردسازی مجدد، در مراسمی ویژه به بهره‌برداری رسید.

اتومبیلرانی

این پیست که از طریق جذب سرمایه گذار و به کارگیری کارشناسان مجرب بازسازی و استاندارد شده است، با حضور نماینده فدراسیون جهانی و جمعی از سفرای کشورهای خارجی، هیات استان‌ها و جمعی از مسئولین کشوری و مدیران شهرداری تهران افتتاح شد.

شهرداری تهران در ساخت این پیست نقش مهمی برعهده داشته است. سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی در حاشیه افتتاح این پیست در جمع خبرنگاران گفت: نقشه پیست کاملاً تغییر یافت و نقشه جدید با کاربری چندمنظوره (اتومبیلرانی سرعت، موتورسواری سرعت، کارتینگ و اتومبیلرانی دریفت) طراحی شد.

دکتر حمیدرضا مهرعلی افزود: در طراحی پیست جدید ایمنی ورزشکاران از مهم‌ترین اهداف فدراسیون بوده است و پیست اخیر دارای بالاترین ضریب ایمنی ممکن خواهد بود.

وی گفت: آسفالت همراه با مکمل‌های پلیمری پیش‌بینی شده است که نخستین بار در کشور در این پیست اجرا شد.

دکتر مهرعلی افزود: از مزایای قابل توجه این نوع آسفالت، افزایش مقاومت برشی و حرارتی ضریب مقاومت در برابر کشش و گرما تا 170 درجه سانتیگراد و همچنین کاهش سطح لغزندگی در حین بارندگی است.

وی هزینه ساخت و استانداردسازی این پیست را 5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امیدوارم از این پس زمینه توسعه کمی و کیفی این رشته بیش از گذشته فراهم شود.

مهرعلی با اشاره به وجود میلیون‌ها راننده اتومبیل و موتورسیکلت و وجود صنعت خودروسازی در کشور افزود: از این ظرفیت می‌توان برای توسعه اتومبیلرانی استفاده کرد.

کد خبر 235100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز